mi olmalı?
Forum nucléaire from étapes: on Vimeo.
energy etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
energy etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
27 Mart 2009 Cuma
21 Şubat 2009 Cumartesi
invisible streetlight, jongoh lee

Çok seviyorum böyle çevreci ve çok uzantılı tasarımları. Daha önce yine bu blogda söz etmiştim. Pilleri biriktir biriktir atacak doğru çöpü ara nereye kadar bakın yapmışlar güzel bir tasarım diye "energy seed" projesinden. Ve tabi MOMA'nın muhteşem "elastic mind" sergisine katılan yine güneş enerjisi fikrinden yola çıkılarak tasarlanmış, kendi elektriğini çantasıyla gün boyu üretip gece boyu kullanma şansı tanıyan "portable light" projesini de heyecanla duyurmuştum. İşte benzer bir fikirden yola çıkılarak, Güney Koreli tasarımcı Jongoh Lee tarafından tasarlanmış sokak lambaları "invisible streetlight". Elektrik israfı yok, elektrik kabloları yok, geceleri aydınlık sokaklar, parklar var. Güneş enerjisi panelleri tıpkı fotosentez yaparmış gibi ağaçların dallarına yerleştiriliyor, gün boyunca enerji dolan paneller gece boyunca ışıldıyorlar. Bu parlak fikirlerin ve iyi tasarımların üretildiğini ve kullanıldığını görmek için sabırsızlanıyorum.




Labels:
energy,
invisible streetlight,
jongoh lee,
save the world
12 Ekim 2008 Pazar
energy seed
işte aradığım çözüm. biten pilleri nereye atacağını bir türlü kestiremeyenlerden olduğumdan mümkün olduğunca pil almamaya özen gösteriyorum. ancak kumandalardan, telsiz telefonlara, fenerlerden yedek iPod şarjlarına kadar heryerde kalem pile ihtiyaç var. şarj edilebilir olanlar bile birgün çöp olmaya mahkum. işte fubiz'de gördüğüm bu tasarım umut vaad edici ve iç rahatlatıcı bu açıdan. hem atık pillerden doğayı kirletmeden (bir süreliğine dahi olsa) kurtuluyorsunuz hem de geceleri ışıl ışıl ışıldayan hoş tasarımlı sokak lambalarınız oluyor. üstelik bu güzel tasarımlı lambalar (ledlerle çalışıyor) da geri dönüşümlü :)




böyle güzel tasarımları bir de printer kartuşları için bekliyorum doğrusu. onlar da nereye atacağımı bilediğim atıklar. ve ofiste fazlasıyla yer kaplıyorlar şimdilik.




böyle güzel tasarımları bir de printer kartuşları için bekliyorum doğrusu. onlar da nereye atacağımı bilediğim atıklar. ve ofiste fazlasıyla yer kaplıyorlar şimdilik.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)