12 Mayıs 2008 Pazartesi

180Amsterdam, Koichiro Tsujikawa'ya karşı

Esinlenme işte, veya ohadiyorum.com a yaraşır bir esinlenme abartısı durumu. Biri 180amsterdam'ın htc marta cep telefonu için tasarladığı güzel reklam diğeri ise ondan çok önce çekilmiş güzel bir müzik klibi... Fikir güzel uygulama da öyle peki ya çalmak?


180amsterdam-htc



Koichiro Tsujikawa-Cornelius, Tone Twilight zone

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Güzel yakalamışsın. Öte yandan bu konu tartışmaya açık. Reklamın sanata ve popüler kültüre öykünmesi, oradan beslenmesi çok doğal olabiliyor. Bu konuda sınırları kestirmek kolay değil. Benim görüşüm, eğer öykünülen şey barizse ve bu bir "tribute" mantığıyla yapılıyorsa sorun yok. Fakat reklamın hedef kitlesinin öykünülen şeyden haberi yoksa, o zaman fikri hakların ihlaline gidebilir konu.

Bir de şunu unutmamak lazım ki, parmakların kullanıldığı yeni bir navigasyon sisteminin anlatılışı brief olarak geldiğinde bu filmin fikrine ulaşmak çok zor değil. Yani fikir ikinci defa da bulunmuş olabilir. Orijinal videodan haberdar olmak da ajansın sorumluluğunda ama sanırım.

Konuyla ilgili Bigu'dan yazılarım:
http://www.bigumigu.com/haber.asp?hid=1660
http://www.bigumigu.com/haber.asp?hid=2167

miocaro dedi ki...

kesinlikle katiliyorum. fikir reklama cok da güzel oturmus. belki de bu güzel fikri "paylasmanin" hatrina küçük bir selam verilebilirdi klibe. o zaman ikisi birarada tartismaya mahal vermeden izlenirdi. karsilikli fayda saglanmis olurdu :))